martes, 15 de marzo de 2011

PSIKOMOTRIZITATEA. MATERIALAREN GARRANTZIA

Hemen duzue gure lehenengo sarrera. Bertan, Haur Hezkuntzan garrantzitsua den psikomotrizitate ikasgaiean erabiltzen diren materialen inguruko informazio interesgarria azaltzen da, baita psikomotrizitateko arduradunaren eginkizunen laburpentxo bat ere.

 

Haurraren mugimendua eta psikomotrizitate ahalmenak garatzeko baliagarriak izan daitezkeen baliabide eta materialen zerrenda bukaezina izango litzateke. Garbi izan behar dugu tresna alternatibo eta ez konbentzionalen garrantzia: betetako botilak, kurpilak, zintak, erratza, makilak, garbigailuen danborrak, zapiak, aulki zaharrak...

Materialeak hurra probokatu, zirikatu, mugitu arazi, eragin behar du, jarduerara bultzatuz. Helburu hori bete ahal izateko itxura berritzaileak eta kolore deigarriak egokiak izan ohi dira. Dena den, haurraren irudimenak gabezi horie gaindi ditzake. Aspaldian nahiko baztertuta badugu ere, haurraren sormenak edozein tresna jolaserako iturri bihur dezake.

Godall irakasleak (1999) psikomotrizitateko arduradunaren eginkizunak honela laburbiltzen dugu: espazio ta harremanen egitura konplexua antolatu (esperientzia bultza dezaten, ikasleen eskaerak eta familien ekarpenak ere kontuan hartuz), esperientzien garapenari lagunduz, abaguneak eta aukerak eskintzen dituen sistema sortuz.


No hay comentarios:

Publicar un comentario